REGULAMIN KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO VitaOaza.pl

§ 1. DEFINICJE

  1. Sklep – sklep internetowy znajdujący się pod adresem vitaoaza.pl.
  2. Regulamin – niniejszy regulamin, normujący zasady korzystania ze Sklepu.
  3. Sprzedający – podmiot odpowiedzialny za funkcjonowanie Sklepu – MKM Import Michael Moore, z siedzibą 60-195 Poznań, ul. Oppmana 2, NIP: 7361714285, REGON: 302068174; rejestracja: CEIDG.
  4. Biuro Obsługi Klienta – czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9-16 pod adresem: 60-195 Poznań, ul. Oppmana 2; tel: (61) 834 30 12; e-mail: info@vitaoaza.pl.
  5. Konsument – osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  7. Towary – produkty sprzedawane za pośrednictwem Sklepu.
  8. Dni robocze – od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  9. Regulamin – niniejszy regulamin.

 

§ 2. POSTANOWIENIA WSTĘPNE

  1. Regulamin określa zasady zawarcia i wykonywania umowy sprzedaży towarów, które znajdują się w Sklepie, oraz zasady korzystania ze Sklepu.
  2. Do korzystania ze Sklepu, jak również zawarcia umowy sprzedaży, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do Internetu, poczty e-mail oraz przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie stron www.
  3. Klientem może być tylko osoba pełnoletnia, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych.
  4. Przepisy Regulaminu nie uchybiają powszechnie obowiązującym przepisom prawa dotyczącym ochrony konsumentów, w tym Kodeksu cywilnego oraz Ustawie z dn. 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

 

§ 3. WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA

  1. Sklep prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem sieci Internet.
  2. Klient może składać zamówienia towarów za pośrednictwem strony internetowej vitaoaza.pl przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia, natomiast wysyłka realizowana jest w dni robocze.
  3. Produkty mogą być zamawiane za pomocą jednorazowego zakupu, bez konieczności rejestracji, bądź po zarejestrowaniu się użytkownika, przez wypełnienie i przesłanie formularza rejestracyjnego. W przypadku rejestracji login i hasło nadaje sam użytkownik (Klient). Należy je zapamiętać na potrzeby kolejnych zamówień.
  4. Zamówienia przyjmowane są poprzez wypełnienie formularza zamówienia na stronie vitaoaza.pl, w wyjątkowych przypadkach telefonicznie lub mailowo. Dane podane w formularzu służą do właściwej realizacji zamówienia. W zamówieniu Klient dokonuje:
    • wyboru zamawianych towarów,
    • wprowadzenia danych osobowych, które są niezbędne do realizacji zamówienia: imię i nazwisko (nazwa firmy), adres dostawy. Konieczne jest również podanie aktualnego adresu e-mail oraz numeru telefonu,
    • wyboru sposobu dostawy oraz sposobu płatności,
    • potwierdzeniem zamówienia jest kliknięcie przycisku “Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
  5. Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje e-mailem informację potwierdzającą zamówienie.
  6. W momencie dokonania przez Klienta zakupu dochodzi do zawarcia umowy pomiędzy Sprzedającym a Klientem. Przedmiotem umowy jest towar wymieniony w zamówieniu. Przez umowę sprzedaży Sprzedający zobowiązuje się przenieść na Klienta własność rzeczy i wydać mu rzecz, a Klient zobowiązuje się rzecz odebrać i zapłacić Sprzedającemu cenę. Prawa i obowiązki stron wynikające z zawartej umowy uregulowane są w Ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. Z 1964 r. nr 16, poz. 93 z późniejszymi zmianami) oraz w Ustawie z dn. 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
  7. Umowa sprzedaży towarów zawierana jest zgodnie z prawem polskim i w języku polskim.
  8. W przypadku kiedy wszystkie zamówione produkty są dostępne na magazynie, realizacja zamówienia rozpoczyna się (dotyczy dni roboczych):
    a) w przypadku płatności przy odbiorze (odbiór osobisty, za pobraniem):

     

    • w dniu zakupu – jeśli zamówienie zostało złożone przed godziną 12,
    • w dniu następnym od dnia zakupu – jeśli zamówienie zostało złożone po godzinie 12;

    b) w przypadku przedpłaty:

    • w dniu zaksięgowania wpłaty – jeśli wpłata została zaksięgowana przed godziną 12,
    • w dniu następnym od dnia zaksięgowania wpłaty – jeśli wpłata została zaksięgowana po godzinie 12;

    Informacja o przewidywanym czasie realizacji podana jest w koszyku.

  9. Po złożeniu zamówienia Klient dokonujący zapłaty przelewem lub za pośrednictwem płatności elektronicznych powinien dokonać płatności w ciągu 3 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia. W przypadku nieuiszczenia opłaty w wyżej określonym terminie Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia. Jeśli Klient wciąż chciałby dokonać zakupu powinien skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta telefonicznie lub mailowo, albo złożyć zamówienie ponownie.
  10. W przypadku braku asortymentu w magazynie Sprzedający zaproponuje, po uzgodnieniu z Klientem: produkt zamienny, późniejszy termin dostawy zamówionego produktu lub usunięcie brakującego towaru z zamówienia (jeśli towar został już opłacony Sklep zwróci Klientowi należność za towar w ciągu 3 dni roboczych od dnia anulacji).
  11. W momencie wysłania zamówienia Klient otrzymuje informację o wysyłce drogą mailową. W przypadku odbioru osobistego Klient może udać się po odbiór zamówienia do Biura Obsługi Klienta dopiero po otrzymaniu informacji mailowej lub telefonicznej o możliwości odebrania zamówienia.
  12. Na termin otrzymania przesyłki składa się: czas realizacji + przewidywany czas dostawy.
  13. W przypadku nieodebrania przesyłki i braku kontaktu ze strony Klienta, ze strony Sklepu podjęta zostanie próba kontaktu z Klientem w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji. Równocześnie, zgodnie z przepisami obowiązującego prawa, ustalone zostaną warunki realizacji bądź rozwiązania zawartej w momencie zakupu umowy. W przypadku braku zastosowania się Klienta do ww warunków, Sklep informuje o możliwości skierowania sprawy na drogę postępowania polubownego bądź sądowego oraz o możliwości obciążenia Klienta dodatkowymi kosztami operacyjnymi związanymi z podjętymi ze strony Sklepu działaniami.
  14. Do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień, aż do wyczerpania się zapasów objętych taką formą sprzedaży.
  15. Informacja o możliwości łączenia, bądź o braku możliwości łączenia promocji/kodu rabatowego z innymi rabatami (progi rabatowe, kody promocyjne, inne promocje) znajduje się przy opisie konkretnej promocji/kodu rabatowego.

 

§ 4. ZMIANY W ZAMÓWIENIACH

  1. Zmiany w zamówieniu lub chęć jego anulowania Klient może zgłosić do momentu jego zrealizowania (czyli do momentu przekazania do wysłania). Wszystkie zmiany należy zgłaszać jak najszybciej od momentu złożenia zamówienia: telefonicznie pod numerem (61) 834 30 12 lub drogą mailową na adres: info@vitaoaza.pl.
  2. W przypadku chęci dokonywania jakichkolwiek zmian drogą mailową (dotyczących zamówienia, adresu dostawy) zaleca się kontakt ze Sklepem za pośrednictwem adresu e-mail podanego podczas rejestracji i używanego w transakcjach w Sklepie.

 

§ 5. CENY TOWARÓW

  1. Wszystkie ceny towarów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu podawane są w złotych polskich i są cenami brutto.
  2. Cena podana przy każdym towarze jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta zamówienia.
  3. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie Sklepu, wprowadzania oraz wycofywania towarów z oferty Sklepu, udzielania rabatów na poszczególne towary, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach Sklepu bądź wprowadzania w nich zmian. Uprawnienia powyższe nie mają wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany ceny, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.
  4. Na dokumencie sprzedaży (paragon, faktura) koszty wysyłki doliczone są do ceny towarów.

 

§ 6. DOSTAWA

  1. Dostawa towaru odbywa się w wybrany przez Klienta i określony w zamówieniu sposób.
  2. Dostawa przesyłek ze sklepu vitaoaza.pl jest realizowana przez firmę kurierską DHL lub Pocztę Polską (przesyłka Pocztex48). Istnieje możliwość odbioru osobistego.
  3. Koszt dostawy – zgodnie z tabelą dostępną tutaj.
  4. Przewidywany czas dostawy:
    • KURIEREM DHL – 1-2 dni robocze
    • POCZTĄ POLSKĄ – 1-3 dni robocze
  5. Przy zamówieniach obejmujących probiotyki jedyną formą wysyłki jest przesyłka kurierska DHL. Ze względu na fakt, iż probiotyki transportowane są w obniżonej temperaturze, zamówienia wysyłane są od poniedziałku do czwartku.

 

§ 7. FORMY PŁATNOŚCI

  1. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
    • płatność gotówką – w przypadku odbioru osobistego lub wyboru przesyłki pobraniowej,
    • przelew elektroniczny, bankowy:
      ING Bank Śląski SA
      70 1050 1520 1000 0092 4337 4395
      (w tytule przelewu zalecane jest podanie numeru zamówienia),
    • przelew bankowy, za pośrednictwem płatności elektronicznej realizowanej w systemie PayU (świadczony przez PayU S.A. 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 182),
    • płatność Visa/MasterCard przez system PayU (świadczony przez PayU S.A. 60-166 Poznań, ul. Grunwaldzka 182).
  2. Do każdego zamówienia Sprzedający wystawia paragon lub fakturę VAT. Faktury są wysyłane:
    • razem z zamówieniem – jeśli zamówienie zostało opłacone w formie przedpłaty,
    • mailowo – jeśli wybrana została płatność przy odbiorze. Akceptując regulamin Sklepu, Klient wyraża zgodę na przesyłanie faktur drogą elektroniczną.

 

§ 8. REKLAMACJE

  1. Wszystkie towary dostępne w Sklepie pochodzą z legalnego źródła, są oryginalne. Sklep zobowiązuje się dostarczyć rzeczy bez wad, z wyłączeniem wad wskazanych w opisie produktu.
  2. Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w przypadku stwierdzenia w dostarczonym towarze: wad fabrycznych, uszkodzeń mechanicznych powstałych w trakcie transportu, niezgodności towaru z towarem zawartym w zamówieniu.
  3. W takim przypadku Klient powinien niezwłocznie skontaktować się ze Sklepem drogą telefoniczną lub mailową bądź w formie pisemnej na adres Sklepu w celu zgłoszenia reklamacji oraz ustalenia ze Sprzedającym sposobu odesłania reklamowanego Towaru pod adres Biura Obsługi Klienta.
  4. W zgłoszeniu reklamacyjnym Sprzedający zaleca podanie danych kontaktowych Klienta (imię, nazwisko, adres), numer zamówienia, nazwę produktu reklamowanego, dokładny opis wady (wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację), żądania wobec Sprzedającego a także dołączenie dokumentu sprzedaży.
  5. Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 3 dni roboczych od daty otrzymania przez Sklep przesyłki z reklamowanym towarem. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
  6. Reklamacje z tytułu rękojmi rozpatrywane są zgodnie z treścią ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
  7. Sklep pokrywa koszty odesłania towaru po pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.
  8. Zwrot pieniędzy za reklamowany towar następuje tym samym kanałem, którym przeprowadzona była płatność, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. Zwrot następuje w ciągu 3 dni roboczych od pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
  9. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji lub uszkodzenia towaru z winy użytkownika, wszelkie koszty wysyłki pokrywa Klient.
  10. Towary sprzedawane w Sklepie nie posiadają gwarancji, co oznacza, że Klient może wykonywać swoje uprawnienia wynikające z wad towaru jedynie na podstawie rękojmi za wady.

 

§ 9. ZWROTY

  1. Zgodnie z Ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), Konsument może zrezygnować z towaru kupionego w Sklepie bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.
  2. W trosce o komfort Konsumenta, Sklep przedłuża ustawowy termin do odstąpienia od umowy: Konsument może zrezygnować z towaru kupionego w Sklepie bez podania przyczyny w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty odebrania przesyłki (po uprzednim skontaktowaniu się drogą telefoniczną lub mailową z obsługą sklepu).
  3. Wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy a także wzór formularza odstąpienia od umowy znajdą Państwo tutaj. Konsument może posłużyć się udostępnionym wzorem, jednak nie jest to obowiązkowe.
  4. Zaleca się oznaczenie przesyłki ze zwracanym towarem numerem zamówienia (w celu ułatwienia identyfikacji).
  5. Zgodnie z Ustawą z 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy:
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
    • w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  6. Sklep gwarantuje zwrot kwoty równiej cenie towaru oraz kosztom wysyłki związanym z dostawą towaru do Konsumenta (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego) niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy.
  7. Zwrot pieniędzy za zwrócony towar następuje tym samym kanałem, którym przeprowadzona była płatność, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. Sklep nie zwraca kosztów odesłania towaru do Sklepu.
  8. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedającemu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument powinien odesłać Towar na adres Sprzedającego niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedającego o odstąpieniu od Umowy.

 

§ 10. DANE OSOBOWE / POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Administratorem Danych Osobowych uzyskanych od osób korzystających ze strony Sklepu jest MKM Import Michael Moore, z siedzibą 60-195 Poznań, ul. Oppmana 2, NIP: 7361714285, REGON: 302068174; rejestracja: CEIDG.
  2. Składając zamówienie w Sklepie Klient wyraża zgodę na umieszczenie swoich danych osobowych w bazie Sklepu oraz na ich przetwarzanie dla celów realizacji zamówienia.
  3. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia zrealizowanie zamówienia Klienta.
  4. Klienci oraz użytkownicy Sklepu vitaoaza.pl mogą zdecydować, czy chcą dokonać rejestracji w Sklepie, jak również czy chcą otrzymywać od Sklepu newsletter (informacje marketingowe o nowościach, promocjach, zniżkach) na podany adres email. W przypadku chęci rezygnacji z usługi, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta drogą mailową: info@vitaoaza.pl, bądź telefoniczną: (61) 834 30 12. Cofnięcie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  5. Klient składając zamówienie bądź rejestrując się w Sklepie oświadcza, że podane dane są zgodne ze stanem faktycznym.
  6. W celu realizowania płatności dane będą udostępniane PayU S.A. (dotyczy Klientów wybierających tę opcję płatności), a w celu realizacji wysyłki: firmie kurierskiej DHL oraz Poczcie Polskiej.
  7. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do wypełnienia przez administratora ciążących na nim obowiązków prawnych, w szczególności wynikających z prawa podatkowego.
  8. Dane osobowe są chronione i przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) tzw. RODO oraz aktualnie obowiązującymi regulacjami prawa polskiego.
  9. Dane osobowe są chronione w sposób uniemożliwiający dostęp do nich osób trzecich. Klient ma prawo do dostępu do dotyczących go danych osobowych, ich sprostowania lub usunięcia. Klient ma również prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych, ograniczenia przetwarzania oraz do przenoszenia danych. Klient posiada także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa) oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  10. Na stronie Sklepu wykorzystywane są pliki cookies. Pliki te mogą zawierać informacje pozwalające na poprawne i spersonalizowane działanie strony WWW. Służą poprawnej obsłudze formularzy i koszyków internetowych, sond, liczników, zapamiętują wybrane przez użytkownika ustawienia, dane dla aplikacji statystycznych, reklamowych czy społecznościowych. Korzystanie ze Sklepu bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej dotyczących cookies oznacza, że pliki te będą zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika. W przypadku braku wyrażenia zgody na stosowanie plików cookies istnieje możliwość zmiany ustawień przeglądarki. Więcej informacji o plikach cookies.

 

§ 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Towary prezentowane na stronie Sklepu nie stanowią oferty w myśl Kodeksu Cywilnego.
  2. W sprawach nie regulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy Ustawy o prawach konsumenta.
  3. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejscu stosuje się przepisy tej ustawy.
  4. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowego sposobu rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń przed Stałym Polubownym Sądem Konsumenckim przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej. Informacje o sposobie dostępu do ww trybu i procedur rozstrzygania sporów, znajdują się pod następującym adresem: http://www.uokik.gov.pl, w zakładce „Rozstrzyganie sporów konsumenckich”.
  5. Niniejszy Regulamin obowiązuje od 12.11.2019 r. Regulamin obowiązujący do 11.11.2019 r. zostanie udostępniony mailowo na prośbę Klienta lub użytkownika.
  6. W razie jakichkolwiek zastrzeżeń do działalności Sklepu oraz wszelkie zauważone nieprawidłowości Klient może zgłaszać poprzez wysłanie e-maila na adres: info@vitaoaza.pl.
  7. Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów produktów) bez pisemnej zgody Sklepu.