Suplementacja podczas odchudzania

Suplementacja podczas odchudzania

7 rzeczy, które warto suplementować, gdy się odchudzamy

Nowy Rok, wiosna, każdy poniedziałek – te dni zna każdy, kto skutecznie odkłada w czasie dbanie o sylwetkę i polepszenie stylu życia. Ponadto, presja otoczenia spowodowana pojawianiem się coraz większej ilości osób, których proporcje ciała są wręcz idealne i znakomicie wpisujące się w kanon aktualnie obowiązującego piękna, nie pomaga w utwierdzaniu społeczeństwa, że każde ciało jest piękne.

Niemniej jednak, wszyscy prześcigamy się w coraz to nowszych pomysłach na to, jak skutecznie zgubić wagę, jednocześnie nie męcząc się przy tym i nie wyrzekając produktów, które są tak bardzo uwielbiane. Niektóre preparaty odchudzające obiecują szybkie spalanie tłuszczu, jednak zbilansowana dieta to podstawa. W pogoni za idealną sylwetką zapominamy o tym, że nasze ciało i umysł potrzebują wielu witamin i minerałów, zapewniających im prawidłowe funkcjonowanie.

Diety, które stosujemy, często są drastyczne i pozbawione podstawowych wartości odżywczych, bowiem człowiek, który się odchudza, chce jak najszybciej zobaczyć efekt, a do szybkiego osiągnięcia celu potrzebne jest radykalne obniżenie ilości spożywanych kalorii w ciągu dnia. Nasz organizm do prawidłowego rozwoju potrzebuje wielu cennych składników odżywczych, a dieta może zaburzać poziom ich dostarczania. Ważnym punktem jest więc racjonalnie podejście do odchudzania i utraty tkanki tłuszczowej, zapewniając organizmowi wszelkie niezbędne do prawidłowej pracy elementy diety. Witaminy i suplementy na zaburzenia metaboliczne pomogą nam w poprawie zdrowia i dobrego samopoczucia.

Suplementy diety i składniki odżywcze na redukcję tkanki tłuszczowej

Co w takim razie suplementować, kiedy chcemy skutecznie i bezpiecznie zrzucić nadprogramowe kilogramy, a przy okazji pobudzić metabolizm tłuszczów do pracy?

1. Błonnik pokarmowy.

Jest to jeden z podstawowych składników dobrze zbilansowanej i zdrowej diety. Błonnik odpowiada za poprawną perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom, daje uczucie sytości i zmniejsza apetyt. Błonnik w przewodzie pokarmowym świetnie wchłania wodę, przez co puchnie i na dłużej zaspokaja głód, wypełniając żołądek.

Ten prosty mechanizm sprawia, że jemy zdecydowanie mniej, dostarczamy sobie mniejszej liczby kalorii, a co za tym idzie- chudniemy. Dlaczego warto suplementować błonnik? Przede wszystkim dlatego, że nasza dieta w dzisiejszych czasach jest w niego bardzo uboga. Nie wybieramy pełnoziarnistego pieczywa, nie jemy dużej ilości warzyw i owoców, a właśnie te grupy pokarmów zawierają najwięcej błonnika pokarmowego. Warto więc przyjrzeć się naszemu jadłospisowi i rozważyć jego suplementację.

2. Witaminy z grupy B.

Substancje znane pod nazwą witamin B, znacząco wpływają na funkcjonowanie układu pokarmowego i trawienie. Pomagają w procesie metabolizowania białek i tłuszczów, a dobrze prosperujący metabolizm przekształca pozyskane z nich składniki odżywcze w energię, a nie w tłuszcz.

Witaminy B znajdziemy między innymi w jajach, chudym mięsie, orzechach, ale równie łatwo można kupić je w postaci suplementów, najlepiej konsultując wcześniej jej dawkę ze specjalistą. Witaminy B complex Mercola pomogą uzupełnić niedobory tych witamin.

3. Żelazo.

Żelazo to pierwiastek, którego nasz organizm bardzo potrzebuje. Jeśli w naszym ciele brakuje żelaza, utrudnia to przepływ tlenu w miejsca, gdzie jest najbardziej potrzebny. Dlaczego jest to tak ważne w procesie odchudzania? Dobrze wiemy, że diecie odchudzającej i utracie zbędnych kilogramów często towarzyszy regularny wysiłek fizyczny.

Nie będziemy w stanie wykonać dobrego i efektywnego treningu, jeśli z powodu złego przepływu tlenu w tkance mięśniowej, zwyczajnie zabraknie nam sił i będzie nam towarzyszyć uczucie zmęczenia. Organizm, któremu brakuje żelaza, nie jest w stanie spalać tłuszczu w takim stopniu, aby efekty odchudzania były zadowalające. Żelazo w kapsułkach Kirkman Iron możemy zmieszać z jedzeniem bądź napojem, co ułatwi jego suplementacje.

4. Magnez.

Bez magnezu nasz organizm nie jest w stanie wytworzyć reakcji chemicznych, które są odpowiedzialne za poprawny poziom energii. Często słyszymy, że jeśli dopadają nas skurcze, powinniśmy skonsultować z lekarzem poziom magnezu. Jest w tym dużo prawdy, ponieważ między innymi magnez właśnie, pomaga kontrolować skurcz i rozkurcz mięśni.

Takie mimowolne skurcze często powodują naderwanie włókien mięśniowych, a podczas aktywności fizycznej, która towarzyszy odchudzaniu, takie kontuzje nie są pożądane. Skurcz kończyn dolnych może nas pozbawić ruchu przez kolejne dni, a nawet tygodnie. Dlatego magnez warto suplementować, zwłaszcza w przypadku osób aktywnych fizycznie. Magnez w kapsułkach Kirkman Magnesium pomoże nam utrzymać ten pierwiastek na odpowiednim poziomie.

5. Białko.

Na temat suplementowania białka podczas odchudzania istnieje wiele teorii zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Warto wspomnieć natomiast o najbardziej pozytywnych aspektach tego specyfiku.

Podczas odchudzania najczęściej marzymy o tym, aby zgubić tkankę tłuszczową, nie gubiąc przy tym mięśni. Okazuje się, że w roli naturalnego wspomagacza utrzymania masy mięśniowej doskonale sprawdza się właśnie białko. Na rynku suplementów znajdziemy teraz wiele odżywek białkowych, które wcale nie muszą dotyczyć jedynie osób chcących rozbudować swoją tkankę mięśniową.

Zwrócić uwagę należy jednak na fakt, że nieco zdrowsze są białka roślinne, gdyż nie obciążają nerek i można je spożywać bezpiecznie w większej ilości niż zwierzęce. Białka te mają też dużo większą zawartość cysteiny, która bierze udział w budowie włosów i skóry, a więc powinna znajdować się w wysokiej ilości podczas diety na odchudzanie.

Najtańsze będzie bezsmakowe białko grochu, które możemy dodawać do koktajli owocowych. Nieco droższe, ale i smaczniejsze są na przykład ryżowe albo owsiane. Białko pomaga utrzymać poziom sytości, wspomaga nasze mięśnie, a także jest pomocne, kiedy mamy problem w zapewnieniu odpowiedniej jego ilości dietą.

6. Kofeina.

Kofeina to substancja, z którą wielu z nas spotyka się codziennie, często jeszcze przed śniadaniem, bowiem to właśnie kawa jest najczęstszym skojarzeniem, kiedy wspomina się o kofeinie. Nie bez powodu powinni się z nią zaprzyjaźnić ci, którzy odchudzanie traktują bardzo poważnie. Kofeina występuje nie tylko w kawie, ale tez w herbacie, coca-coli czy w napojach energetyzujących.

Nie ma w tym nic dziwnego, gdyż to właśnie ona odpowiedzialna jest za przyspieszenie metabolizmu kwasów tłuszczowych, zwalczanie zmęczenia, wzrost poczucia energii oraz pomoc w procesach skurczów mięśni. Osobom ćwiczącym pozwala wykonać bardziej efektywne treningi i wytrwać w nich o wiele dłużej.

W przypadku częstego picia kawy, badania wykazały, że związki kafeol i kafestol przyczyniają się do wzrostu poziomu cholesterolu. Kawa filtrowana za pomocą filtrów papierowych zawiera mniej tych substancji, dlatego, jeśli ją często pijemy, warto wybrać właśnie ten rodzaj jej parzenia.

7. Chrom.

Chrom – suplement, który coraz częściej możemy znaleźć w składzie produktów wspomagających odchudzanie. Dlaczego? Chrom występuje w naszym organizmie w niewielkiej ilości, natomiast jest niezwykle istotny w procesach metabolizmu. Przede wszystkim kontroluje poziom cukru we krwi.

Jest również niezwykle istotnym elementem wielu enzymów trawiennych. Podczas uregulowanego poziomu cukru we krwi, organizm nie ma potrzeby dostarczania go sobie z zewnątrz. Dlatego właśnie chrom jest bardzo pomocny przy kontroli łaknienia i utrzymywaniu poziomu sytości. Niedobór chromu jest częsty przy nadwadze.

Wykorzystanie suplementów diety w trakcie odchudzania

Składniki mineralne, substancje odżywcze i suplementy diety na odchudzanie wspomagają naszą walkę ze zbędnymi kilogramami. Wybierając świadomie, jesteśmy w stanie dostarczyć naszemu organizmowi to, co najlepsze, nie narażając się na olbrzymie straty finansowe i zdrowotne.

Niezwykle istotne jest również to, abyśmy suplementy dobierali odpowiednio do prowadzonej przez nas diety i stylu życia. Nie zawsze osobie, która ma niedobory żelaza, przyda się również suplementacja chromu. Musimy pamiętać, że każdy organizm jest inny, a wybór suplementów jest tak szeroki, że nie ma możliwości, abyśmy nie znaleźli czegoś odpowiedniego dla siebie i naszego zdrowia.

Prześlij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *